2014. július 2., szerda

Modelik 2/04 STAR 266 + działko ZU-23-2 (17. rész)

Amint ígértem elkészítettem a kipufogót. Szintén egy két végén zárt palást felület, amint festés előtt belülről szintén befolyattam pillanatragasztóval, mert nagyon sérülékenynek találnak, mivel a külső felületére 1 mm-es papírbordákat kellett ragasztani, amik a merevítését adják a felületnek, ezeket színtén vastagan átítattam ragasztóval, így egy nagyon kemény és ellenálló felületet kaptam. A két végén a közepén lyukas elemet kellett elkészíteni, amiket szintén tömítettem, csiszoltam, egybe dolgoztam a felülettel.
A kipugócsövet 3 mm vastag ón darabból formáltam meg, majd a kivezetés végét megfúrtam egy kb 2 mm-es fúróheggyel, hogy ne egy tömör felület látszódjon, hanem egy lyukas kipufogóvég. Valamint szikével kicsit megcakkoztam a végét, mint amikor a rozsda elkezdi kilyukasztani a csövet.
Ezután beragasztottam a dob két végébe, a megfelelő pozícióban. Ezután egy megmaradt, félig beszáradt festékkel és egy régi ecsettel próbáltam a felülelet egyenetlenné tenni, mint amikor a rozsda elkezdi megmarni a felületet. A csövekre félig megszáradt ragasztót kentem, amik szintén ugyanezt a célt szolgálják. Remélem a végleges festés után elérem majd a célom. Mint már említettem, szeretném a makettet viseltes állapotban megjeleníteni, ezért csináltam ezeket.
A képek talán jobban visszadják, miről is próbálok itt mesélni:






A következő cikkemben néhány tartóbakkot készítek el, a plató lefogatásához.